logo
گل بهاران
گل بهاران

گوی آرامش چیست

گوی آرامش چیست

گوی آرامش چیست و چه کاربردی دارد؟

در قرن ۲۱ یکی از نیازهای اصلی بشر آرامش و تسلط بر اعصاب است. یکی از ابزارهایی که در سالهای اخیر برای ایجاد آرامش مطرح شده است گوی های آرامش هستند. این گوی ها بصورت یک کُره کامل هستند که میتوانند پلاستیکی، فلزی و یا سنگی باشند.

روش کار با گوی آرامش چیست ؟

این گوی ها به مانند یک وسیله بازی هستند، باید این گوی ها را در دست گرفته و با آن بازی کنید. بازی با این گوی ها آرامش خاصی به انسان میدهد و چاکرای کف دست را هم فعال میکند. معمولا گوی های آرامش بصورت جفتی استفاده میشوند تا با به هم خوردن آنها و ایجاد صدا، آرامش ایجاد شود.

جنس گوی آرامش

این گوی ها از جنس های مختلفی میتوانند باشند. در بازار سه نوع سنگی، پلاستیی و آهنی از این گوی ها وجود دارد. اخیرا نوع چینی این گوی ها به ایران آمده که معمولا پلاستیکی یا فلزی هستند و برخی هم از جنس سنگ میباشند. توجه کنید که برای اینکه گوی آرامش تاثیر خود را داشته باشد باید از جنس سنگ طبیعی باشد. استفاده از آهن ضرر زیادی برای بدن دارد و در روایات هم ذکر شده که از اجناس آهنی مانند حلقه آهنی پرهیز کنید. جنس پلاستیکی هم کاملا شیمیایی است و مضر برای پوست بدن. پس بهترین نوع گوی آرامش نوع سنگی آن است.

خرید گوی آرامش سنگی

خواص گوی آرامش چیست ؟

باعث قوی تر شدن عضله های دست میشود.

باعث میشود جریان خون در دست راحت تر شود.

برای تمرکز و مدیتیشن بسیار مفید هست.

کمک در کاهش فشار خون بالا

بهبود در تقویت حافظه

بهبود در تمرکز و آرامش خاطر

برطرف کردن استرس

ایجاد تعادل و هماهنگی بین چاکراهای بدن

گوی جاسپر

روش استفاده از گوی آرامش چیست ؟

اگر بار اول است، با یک جفت توپ درمانی شروع کنید. همچنین مطمئن شوید که اندازه‌ای تهیه کرده‌اید که راحت در دستتان جا می‌گیرد. سپس می‌توانید از توپ‌های بزرگتر استفاده کنید. در اینجا روش استفاده این توپ‌های استرس آمده است:

  • گوی های آرامش را در دست خود نگه دارید. یکی از آنها را بین بند مبدأ انگشت اشاره و انگشت میانی قرار دهید. دیگری را بین بند مبدأ انگشت انگشتری و انگشت کوچک قرار دهید.
  • اگر راست دست هستید، توپ‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. اصولأ باید یکی از توپ‌ها را به سمت کف دست و دیگری را به سمت انگشت میانی با انگشت کوچک و انگشت انگشتری هل دهید.
  • همچنین انگشت کوچکتان و انگشت انگشتری را باز کنید تا توپ بتواند بین این دو انگشت بلغزد. در همین زمان انگشت اشاره را باز کنید یا حرکت دهید تا توپ بین انگشت میانی و انگشت اشاره بلغزد.
  • مراحل گفته شده را بدون اینکه توپ‌ها بیفتند ادامه دهید.
  • وقتی در انجام این تکنیک ماهر شدید، باید سعی کنید توپ‌های مدیتیشن را طوری بچرخانید که بهم نخورند. همچنین می‌توانید به صورت زیر سطح کار را بالاتر برده و دشوارتر کنید:
  • توپ‌ها را نرم و سریع در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و سپس آنها را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. مطمئن شوید که توپ‌های استرس به یکدیگر نمی خورند.
  • همچنین می‌توانید این مراحل را با دست دیگر تکرار کنید. همچنین می‌توانید از دو جفت توپ استفاده کنید و آنها را با دو دست بچرخانید.
  • برای بالا بردن میزان دشواری تمرین، می توانید سه توپ را با هم بچرخانید.
  • می‌توانید یک توپ را وسط بگذارید و همان‌ طور که آن توپ وسط است دو توپ دیگر را اطرافش بچرخانید.

تمرین بالا را می‌توان به صورتی که کف دست رو به پایین باشد نیز انجام داد. چه تئوری مدیتیشن را باور داشته و چه نداشته باشید، نمی‌توانید منکر این حقیقت شوید که چرخاندن توپ‌های مدیتیشن نرمش خوبی برای دست‌هاست.بنابرین بروید این توپ‌ها را بخرید و امتحان کنید!

دیدگاه‌ها (۰)

*
*